Modulant la temporalitat Ressonant l’espai

Públic

Vivim en un món on la prioritat és acumular, omplir forats, no deixar espais buits, un món on l’acció ingent de documentar la vida ens impedeix de la vida. Estem eternament connectats amb l’exterior, permanentment estimulats i ocupats. Un món, on el silenci i la quietud, són viscuts com quelcom perniciós. Un món que ha oblidat que el silenci i la quietud no són espais buits, sinó que són contingències plenes de noves oportunitats, que són principis d’incertesa que ens obren espais nous on habitar.

La meva proposta parteix d’aquesta idea, i proposa un espai facilitador a l’existència subversiva del silenci i la quietud a través de l’escolta activa. Un espai on transformar la temporalitat i l’espai. Un interstici subversiu a la velocitat i al soroll que omplen les nostres vides. Un refugi des d’on poder tornar a escoltar allò que és realment important, la vida.

Suggereixo una instal·lació que es configurava a través de l’amplificació de la vibració que s’activava en el moment en què les gotes d’aigua cauen dins d’un bol. Una instal·lació a la qual he decidit cedir tota agència, on des d’un dispositiu gotejador activi la transformació del context on habita.

Autor: Mar Bretones

Títol: Modulant la temporalitat. Ressonant l’espai

Any de producció: 2023

Dimensions: Variable